FAQ

FAQ

Heb je vragen? Wij hebben antwoorden!

Algemeen

Om in te loggen op Mindlinq, gebruik je de gebruikersnaam en het wachtwoord die je via e- mail hebt ontvangen. Deze gegevens zijn aangemaakt door een beheerder binnen jouw organisatie. Ga naar de inlogpagina van Mindlinq (app.mindlinq.nl) en voer je inloggegevens in. Mocht je de inloggegevens niet hebben ontvangen, stuur dan een bericht naar de beheerder van jouw organisatie.

Mindlinq is ontworpen om zorgverleners binnen een samenwerkingsverband te ondersteunen bij 3 elementen: volgen, matchen en inzicht. Het cliëntvolgsysteem laat zien waar de cliënt is geweest en waar deze nu is. Mindlinq biedt ondersteuning op de matching van cliënten op passende zorg, en geeft daarnaast inzicht in de cliëntstromen, typen zorg en tijden.

Clientvolgsysteem

Het cliëntvolgsysteem in Mindlinq toont een overzicht van alle geregistreerde cliënten binnen het samenwerkingsverband die relevant zijn voor jou. Je kunt eenvoudig naar een cliënt zoeken door hun naam in de zoekbalk in te voeren. Klik op de naam van de cliënt om meer details te zien, zoals de volledige cliëntreis en de duur van de wachttijd en zorg.

Gegevens in het cliëntvolgsysteem worden automatisch, dagelijkse ingeladen via een koppeling. Hierbij maken we gebruik van gegevens die het samenwerkingsverband beschikbaar stelt. Hierdoor heb je altijd de meest recente informatie tot je beschikking zonder handmatige invoer.

Momenteel biedt Mindlinq geen optie om meldingen of herinneringen in te stellen voor wachttijden en zorgduur. Op de lijst zie je wel een rode driehoek verschijnen bij cliënten die langer dan 9 maanden in een specifieke status staat. Op het dashboard kan een manager de gegevens van de duur van de wachttijd en zorg inzien.

Matchingtafel

De matchingtafelmodule in Mindlinq ondersteunt het proces van de matchingtafels binnen het samenwerkingsverband . Je kunt een cliënt inbrengen door het matchingtafelformulier in te vullen in Mindlinq met relevante informatie. Op de matchingtafel zijn de formulieren van de cliënten vervolgens anoniem zichtbaar, en kan advies gegeven worden per cliënt.

De details over of een matchingtafel online of fysiek plaatsvindt, worden weergegeven naast de naam van de matchingtafel. Als een matchingtafel ook online is, wordt er naast de naam het symbool van een computer weergegeven en kun je op de knop ‘online deelnemen’ klikken. Met deze knop ga je naar de link van de online meeting die is opgegeven. Indien de matchingtafel alleen fysiek is, zie je alleen het symbool van 2 mensen.

Niet iedereen kan een matchingtafel aanmaken. Gebruikers met de rol ‘voorzitter matchingtafel’ kunnen dit wel. Indien het nodig is, kun je bij de beheerder van jouw organisatie vragen of hij je deze rol wil toewijzen.

Om aan te geven dat een casus spoed heeft, kun je dit aangeven in het matchingtafelformulier.  De casus verschijnt hiermee bovenaan de matchingtafel en de werklijst van de zorgadministratie. 

Als alle tijdsloten op een matchingtafel bezet zijn is het niet mogelijk om nog een extra cliënt in te brengen. In spoedgevallen kun je de matchingtafelvoorzitter vragen of er een casus voor je verplaatst kan worden, zodat er een tijdslot vrijkomt.

Het overzicht met zelf ingebrachte cliënten op een matchingtafel is te zien onder ‘Mijn inbreng’ bij de matchingtafel. 

Het wijzigen van een matchingtafelformulier is mogelijk door bij de regel van een cliënt op de matchingtafel zelf (of onder ‘Mijn inbreng’) op het bewerk icoontje te klikken, hiermee verschijnt het matchingtafelformulier. Dit is mogelijk tot aan de datum waarop de matchingtafel plaatsvindt, daarna is alleen het veld ‘toestemming delen gegevens’ nog te wijzigen. Het is hier ook mogelijk om rechts bovenin op de knop verwijderen te klikken, hiermee wordt het matchingtafelformulier verwijdert en de inbreng van de cliënt op een matchingtafel ongedaan gemaakt.

Het verplaatsen van een cliënt, die je hebt ingebracht op een matchingtafel, naar een andere matchingtafel is mogelijk door te klikken op het verplaatsicoontje bij de regel van die cliënt op de matchingtafel zelf (of onder ‘Mijn inbreng’).

Het is in de huidige versie van Mindlinq nog niet mogelijk om een eerder ingevuld matchingtafelformulier te gebruiken voor een nieuwe of andere matchingtafel. We begrijpen dat dit nuttig is, dus het staat op de lijst voor de doorontwikkeling van Mindlinq!

Je kunt de resultaten van de matchingtafel inzien door de besluiten te bekijken op de matchingtafel waar je de cliënt hebt ingebracht. Zoals binnen Kracht afgesproken, ben je als inbrenger verantwoordelijk voor het opvolgen van cliënten met de conclusie basiszorg, preventie, terug naar toegang of buiten scope.

Werkwijze zorgadministratie

De zorgadministratie kan in de resultaten van alle ingevulde matchingtafels zien, als de conclusie van de matchingtafel specialistische zorg is. Door op een regel te klikken, kun je naar het ingevulde matchingtafelformulier gaan en de basis van de beoordeling inzien. Zodra je een cliënt hebt afgehandeld, kun je deze afvinken op de lijst. Afgevinkte cliënten kun je bovenaan de lijst zichtbaar maken.

Je kunt het matchingtafelformulier downloaden door op de matchingtafel op het PDF-icoon te klikken, of bij het openen van het formulier rechtsboven op ‘export’ te klikken. Dit bestand kun je vervolgens opslaan in je eigen EPD.

Als je per ongeluk een cliënt hebt afgevinkt, kun je deze handeling ongedaan maken door de afgevinkte cliënten bovenaan de lijst weer zichtbaar te maken door op de knop ‘toon alle’ te klikken, en het vinkje weer te verwijderen. Dit zorgt ervoor dat de cliënt terugkomt in de werklijst en opnieuw kan worden opgepakt.

Algemeen

Voor gebruikersvragen en andere ondersteuning, kun je terecht bij de supportdesk van Mentaal Beter. Je kunt hiervoor dit formulier invullen. Zij helpen je graag verder. Bij (technische) vragen of problemen die niet door Mentaal Beter kunnen worden opgelost, wordt de ondersteuning overgedragen aan Bettr Health Solutions.

Ja, er zijn verschillende instructiefilmpjes gemaakt voor Mindlinq. Deze zijn beschikbaar op de omgeving van het samenwerkingsverband, en kunnen je helpen om snel vertrouwd te raken met de verschillende modules en functionaliteiten van Mindlinq.

De rollen en rechten die je hebt in Mindlinq worden bepaald door de beheerder van jouw organisatie. Als je wilt weten welke rollen en rechten je hebt, kun je dit navragen bij je beheerder. Hij kan jouw rol aanpassen indien dit nodig is.

Dit wordt zeer gewaardeerd! Als je een goed idee hebt, of een verbetering van Mindlinq ziet, kun je deze in de Excel sheet op de omgeving van het samenwerkingsverband invullen. Bettr Health Solutions zal dan kijken of/hoe en wanneer dit in de software ontwikkelt kan worden.

Contact

Voor meer informatie of om een demo te plannen, neem contact met ons op via: